Duidelijk weten waar je aan toe bent

Veelgestelde vragen

Plaatsing
Kan ik een keer komen kijken op een locatie van Little Jungle kinderopvang?

Jazeker, we laten je met trots een van onze locaties zien! Een rondleiding aanvragen kan heel eenvoudig via de oranje button op de website. Wij nemen vervolgens contact met je op om een afspraak in te plannen. Tijdens de rondleiding vertellen we je graag over onze werkwijze, en is er voor jou alle tijd om vragen te stellen.

Is er een wachtlijst en wanneer krijg ik te horen of er plek is?

Soms is er niet altijd meteen plek voor je kind. Daarom raden we je aan om je kind zo snel mogelijk in te schrijven. Dat kan eenvoudig via de website. Wij kijken of er plek is voor je kind op de aangevraagde dagen. Of er een plek is, is afhankelijk van de leeftijd van je kind, de ingangsdatum van de opvang, de gewenste dagen en de gekozen locatie.

Wat gebeurt er na de inschrijving?
  • Na de inschrijving neemt de coördinator van het kindercentrum contact met je op om de inschrijving en de mogelijkheden te bespreken. Als er plek is voor je kind, dan ontvang je een aanbod zodat je ziet wat de (bruto) kosten zijn van de opvang. Na jouw akkoord op het aanbod, volgt er een plaatsingsovereenkomst die na ondertekening definitief is.
    Vlak voor de startdatum neemt de mentor van je kind contact met je op voor het plannen van een intakegesprek. Tijdens de intake staat kennismaken centraal, en vertel jij over jouw kind. Ook wordt tijdens dit gesprek besproken wanneer je kind komt wennen. Samen werken we toe aan een vlotte start op onze opvang!
Wat zijn de openingstijden?

Onze locaties zijn van maandag t/m vrijdag in basis geopend van 7.30 tot 18.30 uur. Op sommige locaties is opvang vanaf 7.00 uur, of tot 19.00 uur mogelijk.
Op nationale feestdagen zijn onze locaties gesloten. Daarnaast zijn de peutergroep en de speelinloop gesloten tijdens schoolvakanties.

Mag ik dagen ruilen als mijn kind niet naar het kindercentrum komt? ?
  • Is je kind ziek, of komt je kind om een andere reden niet naar het kindercentrum? Je meldt je kind eenvoudig af via het ouderportaal/ de app. Doe je dit op tijd, dan krijg je de niet-gebruikte uren in de vorm van een tegoed. We hanteren hierbij de volgende tijden:
  • – VSO: voor 7.30 uur.
    – KDV: voor 8.30 uur.
    – BSO: voor 11.00 uur. In vakantie vóór 7.30 uur.

Houd er wel rekening mee dat de mogelijkheden om uren uit het tegoed in te zetten soms beperkt kunnen zijn. We hebben namelijk te maken met wettelijke regels wat betreft het maximaal op te vangen kinderen, maar ook moet er voldoende personeel beschikbaar zijn. Ruilen is dan ook een extra service, en het is niet gegarandeerd dat er plek is op het door jou gewenste moment. In onze huisregels vind je alle informatie over ruiltegoeden.

Contact
Ik wil de opvang van mijn kind opzeggen, hoe regel ik dat?

Dat kan eenvoudig door het sturen van een mail. Voor opzeggingen of vermindering in afname van contracturen, geldt een opzegtermijn van een maand.

 

Mijn kind is ziek. Kan mijn kind toch naar het kindercentrum?

Dat verschilt per situatie. Uiteraard mag het ziek zijn geen gevaar opleveren voor andere kinderen, medewerkers en jouw kind. Daarnaast moet je kind ook gewoon kunnen deelnemen aan het dagprogramma, het is in een groep lastig om een ziek kind de extra aandacht te geven die nodig is.

Heeft je kind een kinderziekte? Bij de meeste kinderziektes mogen kinderen gewoon naar het kindercentrum komen, omdat het al besmettelijk was voor de ziekte zich openbaarde. We volgen in geval van kinderziekten de richtlijnen van het RIVM. We vragen je om ons te informeren als je kind een kinderziekte heeft.
Is je kind ziek en twijfel je of het mag komen? In dat geval mag je altijd overleggen met een medewerker van het kindercentrum. Samen schatten jullie in of het verantwoord is om je kind te brengen.

Als je kind ziek wordt tijdens het verblijf in het kindercentrum, of zich plots niet lekker voelt, dan neemt een pedagogisch professional contact met je op. Soms is het meteen duidelijk en moet je kind opgehaald worden. Soms kan het nog wel blijven, maar maak je samen met een medewerker afspraken over wat te doen als de klachten verergeren. Het is dus belangrijk dat je telefonisch bereikbaar bent!

Mijn kind heeft medicatie nodig op de opvang, kan dat?

Voor alle geneesmiddelen/medicatie (tabletten, drankjes, poeders, zalf, spray, druppels enz.) die toegediend moeten worden vul je een toestemmingsverklaring in. Dus óók voor geneesmiddelen/medicatie die je koopt bij een drogist of apotheek.
Deze verklaring is te krijgen op de groep, en vind je hier. In de toestemmingsverklaring staan alle voorwaarden over het toedienen op een rijtje. Als aan alle voorwaarden wordt voldaan, kunnen we het geneesmiddel/medicijn toedienen.

Paracetamol/ zetpillen wordt uitsluitend op doktersrecept gegeven. Paracetamol lijkt een onschuldig middel, maar is het zeker niet. Het zal symptomen onderdrukken, maar soms mogen symptomen niet onderdrukt worden, en is paracetamol niet het juiste middel. Daarnaast veroorzaakt paracetamol (als dit toegediend wordt bij koorts) temperatuurschommelingen en dit kan bij jonge kinderen leiden tot een koortsstuip.

Ik ben niet tevreden over de opvang, waar kan ik terecht?

We streven naar eerste klas opvang, maar desondanks kan het zijn dat je niet helemaal tevreden bent. Graag horen we van je!

Als je niet helemaal tevreden bent kan je je wenden tot een pedagogisch professional op de groep, de coördinator, of de directie. In onze huisregels vind je de uitgebreide klachtenprocedure.

Kwaliteit
Waar kan ik de GGD inspectierapporten vinden?

Jaarlijks worden onze locaties bezocht door een inspecteur van de GGD, die controleert of we aan de eisen van de Wet Kinderopvang voldoen.
De GGD rapporten zijn te vinden op de website van de rijksoverheid. Je hoeft alleen de naam van het kindercentrum in te vullen bij ‘kenmerken’.

Waar kan ik het LRK nummer van de opvang vinden?

Een LRK nummer heb je nodig voor het aanvragen of wijzigen van kinderopvangtoeslag. Iedere locatie en werksoort heeft zijn eigen unieke LRK nummer. Je vindt dit nummer op onze website bij de contactgegevens van de locaties, en op de website van de rijksoverheid.

Kom bij ons werken!
Zijn er vacatures?

Jazeker, wij zijn altijd op zoek naar enthousiaste medewerkers met een groot hart voor kinderen! Benieuwd naar actuele vacatures, neem vooral een kijkje!

Mag ik met mijn diploma in de kinderopvang werken?

Wil je weten of je diploma kwalificeert voor de functie van pedagogisch medewerker? Doe de check met de diplomawijzer, en je weet meteen wat de mogelijkheden zijn. Je mag natuurlijk ook contact opnemen, dan kijken we er samen naar.

Zijn er BBL plekken bij Little Jungle?

Als erkend leerbedrijf bieden we de mogelijkheid om het vak via een BBL traject te leren. Omdat we een goede begeleiding willen geven, zijn het aantal plekken beperkt. Natuurlijk mag je altijd contact met ons opnemen.

Als HBO student ben ik op zoek naar een bijbaan in de kinderopvang, kan dat?

Volg je een kindgerichte HBO bachelor opleiding waarmee je in de kinderopvang mag werken, en ben je naast je studie op zoek naar een (goed) betaalde baan? Kom bij ons werkervaring opdoen. Je geeft zelf jouw beschikbaarheid aan ons door.  Er zijn mogelijkheden als je minimaal 50% van het totaal aantal studiepunten van je opleiding hebt gehaald.

Zijn er mogelijkheden als zij-instromer?

Heb je een diploma om te werken in de zorg, dat niet kwalificeert voor het werk in de kinderopvang? Start op onze kosten een kort omscholingstraject. Binnen drie maanden heb je een wettelijk erkend certificaat op zak, en behoort werk in de kinderopvang ineens wél tot de mogelijkheden. Neem contact met ons op, zodat we de mogelijkheden bespreken!

Hoe kan ik solliciteren?

Ben je enthousiast geworden over Little Jungle, en wil jij je graag bij ons leuke team voegen? Wij komen graag met je in contact. Bel ons, app ons, mail ons!

© 2024 Little Jungle | Algemene voorwaarden en huisregels | Privacy & Cookies